دزفول – ایرنا – عملیات ساخت قرارگاه عملیات جهادی پهنه شمال خوزستان روز پنجشنبه با حضور مسوول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ناحیه مقاومت بسیج دزفول آغاز شد.

 

 

به گزارش ایرنا، مسوول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در این آیین گفت: ۶ قرارگاه عملیات جهادی در شهرهای آبادان، اهواز، ایذه، بهبهان، مسجدسلیمان و دزفول در خوزستان وجود دارد که قرارگاه عملیات جهادی پهنه شمال خوزستان مستقر در دزفول جزو پیشروترین قرارگاه‌های استان است.

سرهنگ سید اسلام موسوی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه عملیات جهادی پهنه شمال خوزستان اقدامی مهم در راستای محرومیت زدایی و امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی است، افزود: بسیج سازندگی دارای سه قرارگاه مهم شامل قرارگاه محرومیت زایی بسیج و سپاه، قرارگاه اقتصاد مقاومتی و همچنین قرارگاه عملیات جهادی است.

وی ادامه داد: اگرچه این قرارگاه در دزفول احداث می‌شود ولی شهرستان‌های دزفول، کرخه، اندیمشک و شوش ذیل قرارگاه عملیات جهادی پهنه شمال خوزستان قرار دارند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان تصریح کرد: قرارگاه‌های عملیات جهادی در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله به طور فعالانه و با استقلال کامل برای امدادرسانی به حادثه دیدگان ورود می‌کنند به همین دلیل تجهیز این قرارگاه به ماشین آلات و تجهیزات لازم در دستور کار است.

وی ادامه داد: توافق نامه‌ای میان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) و استانداری خوزستان به امضا رسیده که بر اساس آن امکان ورود گروه‌های جهادی به اجرای طرح‌های عمرانی استان فراهم شده است.

ساخت قرارگاه عملیات جهادی پهنه شمال خوزستان در دزفول آغاز شد

دزفول شهرستانی با ظرفیت‌های یک استان است

امام جمعه دزفول نیز در این آیین جهادگران را سنگرسازان بی سنگر توصیف کرد و گفت: ایجاد قرارگاه عملیات جهادی پهنه شمال خوزستان اقدامی مهم برای گسترش خدمت رسانی است.

حجت الاسلام مسعود بهرامپور با بیان اینکه دزفول شهرستانی است که ظرفیت‌های یک استان را دارد افزود: دزفول با ۱۲ شهر تابعه سی و یکمین شهر پرجمعیت کشور و دومین شهر پرجمعیت خوزستان پس از اهواز است به همین دلیل باید در تخصیص اعتبار، ظرفیت‌های این شهرستان به صورت ویژه دیده شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار باید به سمت محرمیت زدایی سوق پیدا کند، ادامه داد: هم افزایی تمام مجموعه‌ها در شهرستان برای گره گشایی از مشکل مردم ضروری است.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم همدلی میان مسوولان شهرستان دزفول گفت: هم افزایی، کار مشترک و تقویت روحیه جهادی باید مورد توجه همه مسوولان و دلسوزان دزفول باشد.

ساخت قرارگاه عملیات جهادی پهنه شمال خوزستان در دزفول آغاز شد

حجم خدمات گروه‌های جهادی شهرستان دفول در کشور کم نظیر است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این آیین جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی را رویکردهای سه گانه سپاه در سال جاری دانست و گفت: امیدآفرینی بدون توجه به خدمت حاصل نمی‌شود و جهاد تبیین نیز بدون امیدآفرینی و خدمت به مردم ممکن نیست به همین دلیل امیدآفرینی، جهادتبیین و خدمت رسانی در هم تنیده هستند.

سرهنگ بهروز حکمت پور با اشاره به دستاوردهای گروه‌های جهادی دزفول برای محرومیت زدایی در این شهرستان افزود: گروه‌های جهادی در ۶ ماهه نخست امسال ۶۸ باب منزل و ۱۵ مدرسه را در این شهرستان تعمیر و یا ساخته‌اند.

وی اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم را از دیگر جلوه‌های درخشان فعالیت گروه‌های جهادی در این شهرستان دانست و ادامه داد: ۲۰ تیم پزشکی با تخصص‌های مختلف در نیمه نخست امسال به مناطق محروم دزفول اعزام و خدمات بهداشتی و درمانی گسترده‌ای به ساکنانا آن مناطق ارایه داده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت دزفول نیز در راستای کمک به اشتغال خانگی و تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی حجم خدمات گروه‌های جهادی شهرستان دفول را در کشور کم نظیر دانست و افزود: ارزش ریالی اقدامات محرومیت زدایی گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج دزفول شامل بسته‌های معیشتی، بسته‌های نوشت افزار، اهدای جهیزیه و کار عمرانی در سال جاری به رقم بی نظیر ۶۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

سرهنگ حکمت پور تصریح کرد: ایجاد قرارگاه عملیات جهادی اقدامی موثر در راستای تجمیع ظرفیت‌ها و بسترساز ارایه خدمت گسترده تر در پهنه شمال خوزستان است.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در استان خوزستان فعال و مشغول خدمات دهی در مناطق محروم و کم برخوردار هستند.

هم اکنون یک هزار و ۲۸۷ اقدام محرومیت زدایی در سطح خوزستان از سوی بسیج سششازندگی در حال انجام است.

تاریخ انتشار مطلب:2023/10/15 - 13:34


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :