آئین رونمایی از پوستر بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

آئین رونمایی از پوستر بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک عصر امروز (پنجشنبه ۴ آذر) با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، دبير و تعدادی از عوامل این جشنواره و پیشکسوتان عرصه نمایش در فرمانداری برگزار شد.
«علی بازگیر» در این آئین، با بیان اینکه فراخوان بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک از مردادماه در سطح کشور منتشر شد و تمدید آن به درخواست شرکت‌کنندگان صورت گرفت اظهار کرد: این جشنواره از سال ۱۳۷۰ شروع شد که در ابتدا به صورت شهرستانی، شمال استان و استانی بود و حدود ۱۲ دوره هم به عنوان هم‌اندیشی استان‌های زاگرس‌نشین برگزار شد.
دبیر بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با اشاره به اینکه این جشنواره از بیست و سومین دوره با همراهی فرماندار و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی به عنوان جشنواره ملی اعلام شد افزود: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، قدیمی‌ترین جشنواره تئاتر کشور است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ در میان هنرمندان تمامی استان‌های کشور شناخته شده است اذعان کرد: این جشنواره تا قبل از بیست و دومین دوره، در بهمن‌ماه برگزار می‌شد اما ما با هدف اینکه چهارم آذر و حماسه مقاومت مردم اندیمشک را با زبان هنر نمایش بیان کنیم، زمان برگزاری این جشنواره را به آذرماه تغییر دادیم.
بازگیر تصریح کرد: ۹۰ نمایش از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک ارسال شده و بازبینی آثار در حال انجام است تا آثار راه‌یافته به بخش نهایی، مشخص و اعلام شوند.
وی عنوان کرد: بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک از ۱۲ تا ۱۵ آذر برگزار می‌شود که موضوعات چهارم آذر و حماسه مقاومت مردم اندیمشک، دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مدافعان امنیت و سلامت، کمک‌های مومنانه و مفاهیم ارزشی، از مهمترین اولویت‌های آن به حساب می‌آیند.
«احسان کریم‌پور» نیز با اشاره به اینکه هویت شهرستان اندیمشک به یادمان‌های دوران دفاع مقدس آن است بیان کرد: در زمانی که این شهرستان دارای ۳۰ هزار نفر جمعیت بوده، ۲۰۰ هزار رزمنده در آن حضور داشته که این یک فرهنگ غنی برای اندیمشک است و پرداختن به این موضوع ضرورت دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک ادامه داد: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ از گذشته تاکنون به خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کرده و اگر این فرهنگ نباشد، فرهنگی جعلی جایگزین آن می‌شود و تمامی ارزش‌ها را زیر سوال می‌برد.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره، اقدامی ارزشمند برای مقابله با جنگ نرم دشمن است که با زبان هنر، فرهنگ ایثار و شهادت را به قشر جوان منتقل می‌کنند.

همچنین «پیمان جهانگیری» فرماندار اندیمشک با بیان اینکه جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ به عنوان رویدادی ارزشمند محسوب می‌شود که از سطح بالایی برخوردار است افزود: همچون سال‌های گذشته، از هیچگونه همکاری و کمکی در راستای برگزاری این جشنواره دریغ نخواهیم کرد.

«محمد یاقوت‌پور» رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان هم با اشاره به اینکه هویت فرهنگی و هنری بسیاری از شهرهای دنیا با رویدادها و جشنواره‌های خاصی است که در آن شهرها برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: اندیمشک در مجامع هنری، با نام لاله‌های سرخ عجین شده است و استمرار برگزاری این جشنواره سبب شده هنرمندان و مردم سراسر کشور با آن آشنا شوند.

تاریخ انتشار مطلب:2021/11/27 - 8:38


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :