حجت الاسلام حسینی نوری با اشاره به روایاتی در خصوص نقش و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: دلسوزی و شفقت از موارد ضروری برای امر به معروف و نهی از منکر هستند که خروجی آن باید در مخاطب حرکت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری» امروز (جمعه ۳۱ مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته اندیمشک ، با اشاره به اینکه باید نهایت دقت را در عزاداری ها داشته باشیم اظهار کرد: افراد سودجو به دنبال این هستند که شیوع و تشدید ویروس کرونا را پای مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) بگذارند.
امام جمعه اندیمشک افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب ملاک رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورات و مصوبات ستاد ملی کرونا است و در این راستا هیئات باید اقدامات مهمی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن، ضدعفونی و … را انجام دهند.
وی با بیان اینکه عقلانیت عاشورا باید حفظ سلامت افراد باشد اذعان داشت: لازم است فضای مجازی را در دست بگیریم و از رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری عکس و فیلم گرفته و آنها را در این فضا منتشر کنیم.
حجت الاسلام حسینی نوری برگزاری روضه های امام حسین (ع) در منازل را باعث ایجاد برکت دانست و تصریح کرد: شهروندان می توانند با نصب پرچم درب منازل و اصناف خود فضای محرم و اندوه را ایجاد کنند.
وی با تاکید بر لزوم حفظ قداست هیئات عزاداری عنوان کرد: دستگاه امام حسین (ع) جای کینه و انتقام های شخصی نیست و نباید خرج مسائل دنیوی شود.
امام جمعه اندیمشک دلسوزی و شفقت را از موارد ضروری برای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و بیان کرد: مخاطب ما اگر بداند از روی دلسوزی به آن تذکر می دهیم، قطعا می پذیرد ولی اگر بخاطر مسائل دیگر باشد نمی پذیرد.

تاریخ انتشار مطلب:2020/08/27 - 8:16


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :