حجت الاسلام سید کمال موسوی صبح امروز بمناسبت آغاز هفته ی کتاب و کتابخوانی در بازدید از کتابخانه های عمومی اندیمشک گفت: از مردم فرهیخته شهرمان میخواهم کتاب های مازاد خود را به کتابخانه های عمومی شهر اهدا کنند.


حجت الاسلام سید کمال موسوی صبح امروز بمناسبت آغاز هفته ی کتاب و کتابخوانی در بازدید از کتابخانه های عمومی اندیمشک گفت: از مردم فرهیخته شهرمان میخواهم کتاب های مازاد خود را به کتابخانه های عمومی شهر اهدا کنند.
امام جمعه اندیمشک گفت: طبق برخی گزارش‌ها، همزمان با نقل حدیث “سلسله الذهب” توسط امام رضا علیه السلام در نیشابور بیش از بیست هزار نفر آن را مکتوب کردند که این نشان از سوادِ مردم ایران در آن زمان دارد ، ولی پس از هزار و دویست سال ، وقتی امام راحل به ایران می آید نهضت سوادآموزی را راه اندازی می کند که این به نوعی یک درد است که البته نشان از کم کاری دولت پهلوی نسبت به علم آموزی مردم است. بی اعتنائی به کتابخانه‌ها بی‌اعتنایی به علم است و ندانستنِ قدرِ علم یک فاجعه است.
حجت الاسلام موسوی، افزود: کتاب میراث ماندگارِ گذشتگانِ ماست و کسانی بودند که شب و روز جوانی خود را برای آن گذاشتند اما امروز ما میراث‌داری نمی‌کنیم.
وی گفت: گرچه کارهای خوبی انجام شده اما بی توجهی های زیادی هم در این عرصه وجود دارد که در یک کشور شیعی نباید این طور باشد.
سیدکمال موسوی همچنین افزودند : متاسفانه بی توجهی نسبت به کتاب و کتابخوانی مشهود است و باید فرصت بیشتری برای کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه، هر مسیری سختی و مشکلات خاص خودش را دارد، افزود: اگر کتاب و کتابخوانی به یک ارزش تبدیل شود و مسئولین به آن توجه کنند قطعاً این موضوع رونق پیدا می کند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک با اشاره به مشکلات مالی کتابخانه های عمومی، گفت: متاسفانه برخی از اعتباراتی که باید برای متابخانه های عمومی تخصیص پیدا کند، تامین نمی شود.
فریبا لطفی‌بافندهدر ادامه افزود: بازسازی کتابخانه های قدیمی کتابخانه شهدای اندیمشک با ۴۶ سال قدمت وتعمیرات نیمه کاره کتابخانه علامه جعفری از جمله مشکلاتی است که با تامین مالی برطرف خواهند شد.
وی در بخش دیگری گفت: جهت ترویج فرهنگ مطالعه وتشویق عموم به کتابخانه ها زیبا سازی محیط از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی اندیمشک، افزود: بروزرسانی منابع کتابخانه ها ، واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه ها جهت برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله مواردی است که نیازمند کمک هستیم.
وی گفت:‌طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق عموم به اهداکتاب به کتابخانه های عمومی با هدف مشارکت عموم درغنی سازی بخش مخزن کتابخانه اجرا خواهد شد.
فریبا لطفی‌بافنده گفت: بیست ونهمین دوره هفته کتاب ۲۴ آبان تا ۱آذر با شعار امسال «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» انتخاب شده است تا کتاب به نوعی جا‌های خالی را پر کند.
وی در پایان از عموم مردم دعوت کرد تا در جشنواره رضوی وتنوع مسابقات در سنین کودک ونوجوان وبزرگسالان درسایت www.samak و pl.ir شرکت کنند.
عضویت رایگان درهفته کتاب بصورت حضوری وغیر حضوری با ارسال عدد۱ به شماره ۵۰۰۰۲۹۲۹

تاریخ انتشار مطلب:2021/11/15 - 7:13


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :