مقدمه کارت ایثارگری مدرکی است که نشان می دهد یک فرد در طول سال های دوران دفاع مقدس، در جبهه حق علیه باطل شرکت نموده و در حفظ حریم کشور تلاش کرده است. در واقع دریافت کارت ایثارگری نشان دهنده حضور هر فرد در جبهه و کمک به حفظ کیان کشور می باشد. همان طور […]

مقدمه
کارت ایثارگری مدرکی است که نشان می دهد یک فرد در طول سال های دوران دفاع مقدس، در جبهه حق علیه باطل شرکت نموده و در حفظ حریم کشور تلاش کرده است. در واقع دریافت کارت ایثارگری نشان دهنده حضور هر فرد در جبهه و کمک به حفظ کیان کشور می باشد. همان طور که می دانید در حدود 8 سال دفاع مقدس، تعداد بسیار زیادی از هم وطنان در قالب گروه های مختلف عازم جبهه شدی و در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند. همین حرکت جهادی باعث شد تا حتی یک وجب از خاک کشور ما هم طی این هجوم وحشیانه جدا نشود. به هر حال، اکنون بعد از گذشت چند دهه اقدام به ارائه کارت هایی مخصوص به رزمندگان می شود.این کارت ها علاوه بر ارزش معنوی بالایی که دارند، نقش مهمی هم در یکپارچه سازی اطلاعات ایثارگران کشور ایفا خواهند کرد. چرا که پیش از این سیستم مناسب و یکپارچه ای برای جمع آوری اطلاعات این افراد وجود نداشت.

ثبت نام کارت ایثارگری

دلیل اصلی عدم وجود سیستم اطلاعاتی یکپارچه از اطلاعات رزمندگان تا قبل از ثبت نام کارت ایثارگری هم این است که در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان در قالب گروه های مختلفی اعزام می شدند. به طور کلی، دو نیروی مسلح آن زمان ما یعنی سپاه و ارتش بیش ترین تعداد رزمنده را اعزام می کردند. در کنار آن جهاد و نهادهای این چنینی دیگر هم نیروهایی را برای پشتیبانی اعزام می نمودند. در همین راستا، اکنون کارت ایثارگری ارتش ،‌ سپاه و سایر ارگان ها به صورت جداگانه اعطا می شود. در واقع این موضوع نشان دهنده این است که رزمنده تحت هدایت چه ارگانی به جبهه اعزام شده است. اما به طور کلی اطلاعات همه رزمندگان ارگان های مختلف در سیستم یکپارچه ذخیره شده تا بتوان برنامه ریزی های لازم را بر مبنای آن انجام داد. با توجه به اهمیت ثبت نام جهت دریافت کارت ایثارگری سپاه و ارتش ، در این مطلب نحوه انجام این کار برای هر کدام از این ارگان ها را توضیح خواهیم داد.

دریافت کارت ایثارگری ارتش و سپاه
همان گونه که اشاره کردیم، تا کنون سیستم یکپارچه و منظمی برای جمع آوری اطلاعات رزمندگان دفاع مقدس وجود نداشت. به همین دلیل،‌ اکنون اقدام به ارائه کارت هایی تحت عنوان کارت ایثارگری به رزمندگان می شود که نشان از حضورشان در جبه های دوران دفاع مقدس دارد. این کارت ها برای ررزمندگانی که از طریق ارگان های سپاه و ارتش اعزام شده اند، به صورت جداگانه صادر شده و حاوی نماد ارگان مربوطه آن ها است. نکته مهم در این رابطه این است که رزمندگان جهت دریافت کارت ایثارگری باید ثبت نام کنند. در واقع کارت ایثارگری تنها برای آن دسته از رزمندگان صادر می شود که مراحل نام نویسی را با موفقیت پشت سر می گذارند. با توجه به اهمیت این کارت برای رزمندگان و هم چنین خدمات و مزایایی که در ادامه برای آن ها دارد، بهتر است کسانی که از طریق هر کدام از ارگان های سپاه و ارتش در جبه حضور یافته اند، هر چه سریع تر جهت ثبت نام کارت ایثارگری اقدام کنند.

دریافت کارت ایثارگری

دقت داشته باشید که دریافت کارت ایثارگری ارتش و کارت ایثارگری سپاه به صورت جداگانه انجام می شود. یعنی هر کدام از این ارگان ها برای رزمندگان خود کارت صادر می کنند. بنابراین، رزمندگان دفاع مقدس باید به این موضوع توجه داشته و جهت دریافت کارت، اقدامات لازمه مربوط به ارگان خود را انجام دهند. چرا که شرایط نام نویسی دریافت این کارت هم برای سپاه و ارتش تفاوت دارد. با توجه به این که بیش تر رزمندگان دوران دفاع مقدس از طرف یکی از این ارگان ها به جبهه اعزام شده اند، در ادامه نحوه ثبت نام کردن برای دریافت کارت ایثارگری سپاه و ارتش را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد. بنابراین، شما در هر کدام از این گروه ها که قرار بگیرید، به راحتی می توانید مراحل نام نویسی خود را پشت سر گذاشته و نسبت به دریافت این کارت در زمان صدور اقدام نمایید.

تاریخ انتشار مطلب:2022/10/07 - 10:00


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :