نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌های جداگانه به وزیر راه وشهرسازی و فرمانده انتظامی کشور خواستار رسیدگی به اتفاقات قطار مشهد به اهواز شد.

به گزارش جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، سید احمد آوایی طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی نوشت: پس از اتفاقات ناخوشایند مکرر در شبکه ریلی جنوب باوجود جایگاه استان خوزستان در کشور، قطارهای مسیر جنوب از بی‌کیفیت‌ترین و فرسوده‌ترین قطارها در شبکه ریلی کشور هستند.

وی ادامه داد: بی‌شک اتفاق ناگوار قطار شماره ۱۸۱ مسیر مشهد – اهواز مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ به اطلاع رسیده است و نبود حداقل عکس‌العمل قاطع و دلجویی از ناحیه جنابعالی و زیرمجموعه را حمل بر گزارش‌های یک سویه و ناقص می‌دانم.

نماینده دزفول در این نامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که در این اتفاق مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، شهروندان انقلابی و جوانان عزیز جلسات قرائت قرآن شهرستان دزفول بوده که تمام عمر خود را در مساجد و حسینیه‌ها در خط مقدم حمایت از نظام اسلامی گذرانده‌اند و در جریان اتفاقات قطار نیز در مسیر بازگشت از زیارت حرم رضوی (ع) بوده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن رفتار عوامل قطار مذکور از وزیر راه و شهرسازی خواست با تشکیل یک کارگروه تخصصی با خاطیان به‌شدت برخورد نماید تا شاید دل‌های شکسته مردم انقلابی و صبور دزفول اندکی التیام یابند.

آوایی تاکید کرد: تا حصول نتیجه و برخورد قانونی با خاطیان و عذرخواهی مستقیم از آسیب دیدگان این واقعه، مراتب را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس همچنین در نامه مشابهی به سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور پس از بیان جزئیات واقعه خواستار برخورد جدی با خاطیان شد.

وی در این نامه عنوان کرد: با توجه به از کار افتادن سیستم سرمایشی بسیاری از سالن‌های قطار مذکور، مسافران که عمدتا از زائران حرم رضوی (ع) بوده‌اند در اعتراض به گرم شدن سالن‌ها به رئیس قطار مراجعه می‌کنند که متاسفانه با بی‌اعتنایی و برخورد غیرمسئولانه و دور از ادب مواجه می‌شوند.

آوایی افزود: ماموران پلیس در زمان توقف قطار در ایستگاه بیشه به صورت تهاجمی و برای دستگیری افراد معترض وارد عمل می‌شوند و در درگیری با مسافران از اسپری فلفل نیز استفاده می‌کنند حتی بعد از رسیدن قطار به ایستگاه اندیمشک نیز پلیس نسبت به بازداشت تعدادی از این زائران اقدام می‌کند.

به گزارش ایرنا مسافران یکی از واگن‌های قطار مشهد به اهواز با شماره ۱۸۱ که اغلب زایران امام رضا(ع) بودند روز سه شنبه از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ با خراب بودن کولرهای قطار در هوای بسیار گرم مواجه شدند که اعتراض آنها نسبت به این موضوع و پاسخگونبودن رئیس قطار منجر به درگیری با رئیس قطار و پرسنل شد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای توضیحاتی درخصوص اتفاقات قطار مشهد-اهواز ارائه داد که در آن عنوان شده است: قطار مسافری مشهد-اهواز متعلق به یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری بخش غیردولتی با بازدید مامورین فنی و بدون کوچکترین نقص فنی از مشهد حرکت کرد و پس از طی حدود ٧٠٠ کیلومتر، تهویه یکی از ١٢ واگن این قطار (واگن شماره پنج) به علت نشت گاز سیستم تهویه، از کار افتاد که پس از هماهنگی‌های لازم توسط رئیس قطار، شارژ گاز این سالن در ایستگاه راه آهن تهران انجام و مشکل برطرف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بعد از سیر حدود ١۵٠ کیلومتر و در بلاک قم- ساقه، بدلایلی که توسط متخصصین فنی در حال بررسی دقیق است، برق و تهویه سالن‌ها دچار اختلال شده و دوباره در ایستگاه دورود، مشکل برق و تهویه قطار رفع شده است.

روابط عمومی راه آهن در ادامه توضیحات عنوان کرده است: چند نفر از افراد متعلق به یک کاروان گروهی در سالن پنج که از بروز نقص فنی معترض بودند، از توضیحات رئیس قطار اقناع نشده و با ایجاد درگیری، مانع از خروج رئیس قطار از سالن پنج و انجام وظیفه وی در قطار شدند که پلیس برای تامین نظم قطار در ایستگاه بیشه در قطار حضور یافت.

این اطلاعیه می‌افزاید: افراد معترض مذکور با کشیدن مکرر ترمز اضطراری با اختلال در حرکت قطار موجب به مخاطره افتادن ایمنی سیر قطار شده و ضمن درگیری با پلیس، اقدام به شکستن شیشه قطار نموده‌اند؛ لازم به ذکر است در درگیری پیش‌آمده، مامور پلیس از اسپری دفاع شخصی استفاده کرده که دلیل آن، دفاع از خود و بیم خلع سلاح و خطرات جانی برای سایر مسافران عنوان شده و جزئیات آن در حال بررسی است.

تاریخ انتشار مطلب:2022/07/15 - 21:32


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :