سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از مهار آتش در سالندکوه این شهرستان با تلاش نیرو‌های آتش نشان و امدادگر شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما ، محمد حیدری سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: امروز جمعه ۲۹ شهریورماه، آتش سوزی در مراتع و کوه‌های سالندکوه در منطقه دره خشک به وقوع پیوست و پیگیری‌های لازم برای خاموش کردن آن بلافاصله پس از اطلاع از وقوع، آغاز شد.

او بیان داشت: پس از اطلاع از این آتش سوزی، نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج و آتش نشانی در محل حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

حیدری افزود: پیگیری‌هایی برای اعزام بالگرد آب پاش و امدادی انجام شد و درنهایت با تقویت نیروی انسانی این آتش سوزی مهار شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به وقوع آتش سوزی دیگری در منطقه مکی تصریح کرد: امروز حین برگزاری نشست مدیریت بحران دزفول از وقوع این آتش سوزی مطلع شدیم که پنج اکیپ برای ساماندهی و خاموش کردن آتش به این منطقه اعزام شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: نیرو‌هایی از امور عشایر و هلال احمر و همچنین نیروی کمکی از شهرستان‌های شوش و اندیمشک به منطقه اعزام شده اند تا به نیرو‌های مستقر ملحق شوند.

محمد حیدری بیان کرد: امید است با ملحق شدن این نیروها، آتش سوزی در مناطق دره خشک و مکی به طور کامل مهار و پایدار شود تا خاکستر باقی مانده دوباره ایجاد آتش نکند.

او از پیگیری‌های استاندار خوزستان و مدیرکل مدیریت بحران استان و همچنین تمام افرادی که در خاموش کردن آتش سوزی‌های شمال دزفول کمک کردند، قدردانی کرد.

کوه سالند با ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در بخش کوهستانی شهیون دزفول واقع است.

تاریخ انتشار مطلب:2019/09/20 - 15:37


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :