رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی تمهیدات انجام شده برای سیلاب خوزستان به دزفول رفته از سد دز و کرخه بازدید کرد. علی لاریجانی در اولین گام به بازدید و سرکشی سد دز و کرخه رفت. وی در این بازدید در جریان آخرین وضعیت دریچه های این سد، میزان دبی ورودی و خروجی […]

رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی تمهیدات انجام شده برای سیلاب خوزستان به دزفول رفته از سد دز و کرخه بازدید کرد.
علی لاریجانی در اولین گام به بازدید و سرکشی سد دز و کرخه رفت. وی در این بازدید در جریان آخرین وضعیت دریچه های این سد، میزان دبی ورودی و خروجی آن و همچنین فضای خالی مخزن قرار گرفت.
 لاریجانی گفت: حجم زیادی از آب‌های ایران به خوزستان سرازیر می شود و استفاده بهینه از آن ضروری است.
رئیس مجلس افزود: دولت به موضوع جبران خسارت های ناشی از سیل توجه ویژه دارد و مجلس در اولین فرصت اعتبارات بازسازی را تصویب می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در سیل های اخیر مردم عزیز ما دچار خسارت شدند تاکید کرد: در خوزستان جلسات مستمر در خصوص مدیریت بحران و وقوع سیل پیش بینی و با مدیریت درست و صحیح میزان ورودی سیلاب به سدها کنترل شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر مسئولان و کارشناسان و در یک برنامه میان مدت و دراز مدت برای مقابله با سیلاب های استان بر روی رودخانه دز، سد بختیاری و افزایش تاج سد انجام و این نیاز به یک سرمایه گذاری بزرگی است.
لاریجانی ادامه داد: کارشناسان روشهای مختلف برای یک برنامه کوتاه مدت برای استفاده آب ها و سیلاب مطرح کردند که با وزیر نیرو صحبت کردم که از این نظر استفاده شود.

رئیس مجلس که پیش از خوزستان به لرستان رفته بود در ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: مردم نگران بعد از سیل و جبران خسارت نباشند.
لاریجانی تاکید کرد اگر لازم باشد در مجلس مصوب می‌کنیم امکان مالی برای بنیاد مسکن و سایر بخش‌ها در نظر گرفته شود.

00:00 01:01
تاریخ انتشار مطلب:2019/04/04 - 9:45


تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :